Ugrás a fő tartalomra

Rózsahegy

Száraz lett és szikkadt a talaj. Várj! Nem is mondok igazat. Csúszós sár van odakint. Pedig hónak kéne lennie. 
Emlékszel amikor egyszer kioldott az egyik sílécem és egy egész hegyen át csúsztatok utána és visszahoztátok?
Álmodok azzal a hellyel. Le tudnám rajzolni az egészet. Nem tudom mitől voltam olyan boldog akkor. Tisztán emlékszem az érzésre. 
Évekkel később voltam még ott sokszor, de te arról már nem tudhatsz semmit. Akkor már söröztünk vagy boroztunk - na erre már nem emlékszem tisztán  - és mámorosan száguldottunk le patakokon és erdőkön át egészen a városig. 
 De én nem azért álmodom azzal a hellyel, pedig Isten bizony azokban az időkben sokkal jobban éreztem magam. Az a gyerekkori pillanat ragadt meg bennem és azt nem tudta felülírni semmi. Pedig nagyon igyekeztem.
Akkor vittetek fel először a nagy pályára. Leültem a hóba és néztelek titeket. Egy hókirálynő voltam, de nem tudtam mit kezdeni az érzelmeimmel. Aztán bele is gabalyodtam teljesen.
Azóta megtanultam, kezelni őket - már ami az ilyesmi érzelmeket illeti. Ettől persze minden olyan hideg körülöttem, mint a hó. Csendes, üres és távoli a szenvedély.
Amikor álmomban arra járok sírva ébredek. Vajon mi veszett el, azon a csehszlovák tájon? A bal sílécem majdnem. Egy túlméretes Fisher léc volt, amin nem működött a fék. A Totyáék vették nekem egy börzén. Szerettem nagyon és még hét évig használtam. Ugyan megjavították, de ahányszor ránéztem eszembe jutott milyen jó volt, amikor még nem működött a fék.
 Anyu rendszeresen összekuporgatta a pénzt, hogy elmehessek a sítáborba, mert rajongtam a hóért, a magas hegyekért és ő ezt tudta. Erőn felül szolgáltatta nekem a csodákat, de ezt akkor én még nem éreztem át. 
Hiányzik minden. Nem akarok rá gondolni, de nem tudom mi van velem. 
Szóval odakint csúszós sár van. Februári tavasz. Azt hiszem el fogok költözni egy magas, fehér hegyre. Nem tudom pontosan melyik évben lesz ez, mert az ilyesmit senki nem tudja előre. 
Ezt az emléket viszont úgy döntöttem magammal viszem. 
Szeretném annyiszor visszanézni azt a pillanatot, ahányszor csak lehet. Belekódoltam a boldogság titkát. Csak még nem tudom mi az. 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Női identitásod mint áru? /nőnapra/

Szívem szerint egy gyűjtés következne itt arról, hogy milyen mocskos módja van a női identitással való kufárkodásnak, ugyanis kuruzslók egész hada lepte el a virtuális világot. De hogy ne legyen nagyon bő lére eresztve helyette a teljesség igénye nélküli felsorolás következik. Hol a vérrel festés hozza meg majd a hőn áhított és elveszített nőiességedet, hol szertartások - akár drogok bevonásával - méhszertartások /pin@gőzölés/ öröm vagy transztáncok /tingli-tangli szabadon "mert mi másokat nem fogunk követni" jobbra zár balra zár szanaszét, ettől leszünk szabadok. Általános körítés a papnőség, kis archetípusos duma, némi gagyi légzőgyakorlat. Elvonulások amik egyszerű receptek a gyógyulásra.  Ha esetleg bármelyikben volt már részed ne bánd, mert nagyon jól működő pszichológiai csapda áldozata lettél. Törődj bele ez van! Az a bizonyos egyszerű recept Végy egy bizonytalan lelkiállapotú embert és kínálj neki azonnali és nagyon egyszerű gyógyulást, tisztulást, egészséget vagy val

Sóhaj vagy kérés

Egy állandósult gondolat, mardossa a torkomat, mint az idei tavasz - általa - lassúlni látszik az ébredésre váró akarat.

Zavaros, boldog álom

Viharzöld fák között, fekete napsütés, friss gesztenyefalevél lábam nyomán. Érzéki forrássá keveredik a várakozás és a betonkeményre fagyott homály. Porszínes sikátor dongásában, érző tekintetű kívülálló nyakára csúszik egy segélykiáltás. Egyetlen kerek mosollyal törli le a kétségbeesés gyanúját az egész világról. Állj! Minden rendben van. Ezt álmodtam, ma délután.